Fajnie, że poruszyliście ten temat! Ja jeżdżę krajowo i powiem szczerze, że czasem brakuje mi tych wyższych zarobków z międzynarodówki. Ale przynajmniej wracam do domu na noc. 😅
Decyzja, czy zostać kierowcą na trasach krajowych, czy międzynarodowych, to jedno z kluczowych rozstrzygnięć, przed którym staje wiele osób myślących o karierze w transporcie. Obie opcje mają swoje unikalne cechy, zalety i wyzwania, które wpływają nie tylko na styl życia kierowcy, ale także na jego zarobki.
Praca kierowcy na trasach krajowych często wiąże się z bardziej przewidywalnym rozkładem godzin. Kierowcy, którzy wybierają tę opcję, zwykle wracają do domu na koniec każdego dnia lub co kilka dni, co pozwala na lepsze zorganizowanie życia rodzinnego.
Jednakże, zarobki w transporcie krajowym mogą być niższe w porównaniu do pracy na trasach międzynarodowych. Wynika to z mniejszego popytu na usługi transportowe w obszarze lokalnym oraz niższych stawek za kilometr.
Transport międzynarodowy oferuje z reguły wyższe zarobki. Kierowcy, którzy pracują na trasach międzynarodowych, mogą liczyć na większe stawki za kilometr oraz diety, które znacznie podnoszą całkowity dochód.
Jednak praca na trasach międzynarodowych wiąże się również z dłuższymi okresami rozłąki z rodziną oraz większym stresem. Kierowcy mogą być zmuszeni do spędzenia wielu dni w trasie, co bywa wyczerpujące i wpływa na życie osobiste.
Średnie zarobki kierowców na trasach krajowych w Polsce wahają się w przedziale od 4000 do 6000 zł miesięcznie, w zależności od doświadczenia oraz rodzaju transportowanych towarów.
Decyzja o przestawieniu się na pracę w transporcie międzynarodowym powinna być dobrze przemyślana. Warto wziąć pod uwagę nie tylko perspektywy finansowe, ale także osobiste preferencje związane z trybem życia.
Decydując się na kierunek kariery, warto rozważyć takie czynniki jak czas niezawodowy, możliwości wypoczynku w trasie, oraz prognozy dotyczące rozwoju branży transportowej.
Może zainteresować Cię również
Wszystkie artykuły w kategorii
Zarobki kierowcówFajnie, że poruszyliście ten temat! Ja jeżdżę krajowo i powiem szczerze, że czasem brakuje mi tych wyższych zarobków z międzynarodówki. Ale przynajmniej wracam do domu na noc. 😅
no ja tam wolę międzynarodowe, kasa lepsza, ale te rozłąki z rodziną to masakra. Jak się nie ma dzieci to spoko, ale jak masz rodzinę to ciężko. 🤷♂️
Wszystko fajnie, ale nie zapominajcie, że w międzynarodówce to też stres. Jak nie znasz języków, to leżysz w trasie i nie wiesz co robić. A zarobki? Czasem nie są takie super jak się wydaje. 😒
Ktoś tu pisał o zarobkach, a ja powiem, że w krajówce też można dobrze zarobić. Jak się ogarnie, to można wyciągnąć 6k. Ale to zależy od firmy. Jak masz dobrego szefa, to nie ma co narzekać. 💪
Jak dla mnie to krajowe trasy są spoko, ale czasami brakuje adrenaliny. Międzynarodowe to inna bajka, ale jak się nie ma rodziny, to czemu nie? 🤔
Ktoś tu wspominał o rodzinie, ale ja wolę być w trasie. Praca w międzynarodówce to przygoda! A kasa? No cóż, czasem lepiej, czasem gorzej. Ale przynajmniej poznajesz nowe miejsca. 😎
Jak dla mnie to krajowe to strata czasu. W międzynarodowej przynajmniej coś się dzieje. Ale nie każdy to lubi, więc każdy niech wybiera to co mu pasuje. 👌
Wszystko fajnie, ale nie zapominajcie, że w międzynarodówce to też stres. Jak nie znasz języków, to leżysz w trasie i nie wiesz co robić. A zarobki? Czasem nie są takie super jak się wydaje. 😒